چند نکته ساده برای بهبود تست کاربر
نوشته شده توسط : علی پور

10 نکته معمولی برای طراحی سایت در مشهد بهبود آزمایش رایا پارس استفاده ahrefs کننده
1.هرچه زودتر آزمایش کردن را آغاز نمایید.

 

هرچه زودتر آزمایش فرمایید ساخت‌و‌ساز تغییرات، سهل و آسان خیس خواهد بود براین اساس آزمایش کردن اثر بیشتری روی چگونگی آخری فرآورده خواهد داشت.

نکات :

معطل یک جنس به طور کامل صورت گرفته نباشید تاوقتی‌که می‌دانید استفاده کننده چه چیز هایی نیاز دارااست می‌توانید سبک ها و مثال های نخستین ی نصفه کاره را آزمایش فرمائید. هنگامی که می‌دانید چهقسمت از وظایف کاربری می بایست آزمایش شوند اعتبارسنجی پیاده سازی خویش را آغاز نمایید.

در کنارش میتوانید از آزمایش امکان به کارگیری ( guerilla usability ) را مشمول آن نمائید. هنگامی که یک مثال نخستین دارید عده ای را پیدا نمائید که دست کم شبیه یوزرها متبوع شما باشند و آزمایش کردن را استارت نمائید.

2. هدف ها خویش از تست را مشخص و معلوم نمائید.

اعتنا داشته باشید که هدف ها خویش را معین فرمایید. مطمئن باشید که سوالاتی میپرسید که به جواب آنها نیاز دارید قبل از استارت آزمایش یوزرها نیاز میباشد که از خودتان بپرسید:

چه چیزی قرار میباشد از این آزمایش بدست آورم؟

و بعد پس از اینکه متوجه شدید چه چیزی نیاز دارید که بدانید، می‌توانید سوال طومار یا این که نظرسنجی خویش را از موضوعی که درنظر دارید را تنظیم فرمایید.

3. سوال های گشوده (سوای قید وبند) بپرسید.

سوالهای بسته جواب های محدودی دارا هستند. بعضا از آن‌ها ممکن میباشد دو شرایط داشته باشند(آری و نه) و برخی نهایتا یکسری گزینش دارا هستند. سوالهای گشوده به شما اذن می‌دهد که مواقعی را کشف نمائید که حتی تا به اکنون به آنان تامل نکرده اید و همینطور به شما اذن می‌دهد که نظرها مشتریان خویش را بدانید.

4. پیاده سازی را تحت عنوان یک فرآیند پویا تلقی نمائید.

اکثری از طراحان مراحل پیاده سازی را تحت عنوان یک مراحل خطی درنظر میگیرند که با جستجوی مخاطب آغاز میشود و دارنده یک مرحله ی مثال ی نخستین میباشد و با آزمایش کردن آحاد می‌شود ولی این پروسه می بایست به طور یک مراحل پویا درنظر گرفته گردد.

برخورد های یوزرها در راءس پروسه پیاده سازی UX میباشد.

آزمایش کردن به اندازه ی کد زدن ، پیاده سازی یا این که گردآوری لازمات در چرخه ی پیاده سازی محصول ها و پیشرفت مکان خویش را دارااست. این اساسی میباشد که در هر مرحله از این روند در حالتی که منابع در دسترس می‌باشند آزمایش یوزرها را داشته باشیم.

5. با یوزرها حقیقی و واقعی آزمایش فرمائید

پیاده سازی خویش را بر شالوده آزمایش ها با یوزرها حقیقی اعتبارسنجی نمائید. اعتقادوباور نتایج نمائید که آزمایش خویش را روی کاربرانی اعمال می دهید که از دوستان و یا این که از اعضای خانواده ی شما نیستند. شما نیاز به یوزرها غیروابسته و بی طرف دارید.

نکته: هنگامی که می‌خواهید آزمایش UX اجرا دهید گاهی اصلی میباشد که با ایده ی یکی یوزرها در بدترین موقعیت نمایش استارت نمائید( مثلا هر که هیچ اطلاعی از محصول ها شما ندارد هنگامی وارد وب سایت می گردند موجب سردرگمی آن ها می گردد و غیره) با مشاهده ی این فرد که تولیدها شمارا استعمال می نماید به راحتی می‌توانید نصیب هایی از نرم افزار که به اندازه ی کافی بدیهی و پر‌نور نیستند را شناسایی نمائید.

6. یوزرها روی وظایف تمرکز نمایند.

هنگامی که می‌خواهیم وظایفی را برای یوزرها انتخاب کنیم خوب میباشد که از آن‌ها نظراتشان را در ارتباط فرآورده بپرسید و یا این که از آنها بخواهید به هر متاع امتیاز بدهند. ولی عالی میباشد که برای یوزرها وظایفی را بنویسید بدین ترتیب درلحظه می‌توانید برخورد آن‌ها در نقاط متقابل را اخذ نمایید.در‌حالتی که یک ورژن ی مجدد پیاده سازی گردیده از کاغذ ی اساسی وبسایت را آزمایش نمائید:

بد: حیث شما درباره تارنما ما چیست؟ نمره ای که می دهید از 10 تعدادی میباشد؟ امکان های اینترنت خدمت ازنظر شما به چه شکل میباشد؟

خوب: در کجای ورقه که برای نخسین بار وارد شدید کلیک کردید؟

7. پیگیری اخلاق و رفتار ها

این اساسی میباشد که میان گوش کردن به یوزرها و مشاهده ی یوزرها تفاوت قائل گردید درحالی که هردو شیوه داده ها سودمندی در چنگ طراحان UX می‌گذارد. اشتباهی که بخش اعظمی از طراحان UX می نمایند این میباشد که به شدت روی گوش کردن تمرکز می نمایند درحالی که مشاهده ی یوزرها داده ها بیشتری را در طی کمتری می‌دهد.

8. کلیه ی اشخاص گروه را در روند کمپانی دهید.

این اساسی میباشد که تمامی ی دسته تولیدی را در آزمایش کردن کمپانی دهید داشتن شانس مشاهده ی یوزرها به کلیه ی گروه امداد می نماید تا ایرادات را متوجه شوند و نظرها یوزرها را متوجه شوند.

نکات

این که کلیه ی اشخاص گروه در جلسات آزمایش کردن کمپانی نمایند ناممکن میباشد به این ترتیب میتوانید یک فیلم از جلسات آزمایش کردن ضبط فرمائید و در چنگ همکارانتان بگذارید.

هرکسی که در آزمایش کردن کمپانی می نماید مسلما می بایست مواقعی که می‌آموزد را تصویب و یادداشت برداری نماید در انتهای جلسات می بایست کلیه ی یادداشت هارا خلاصه برداری نمایید.

9. به چگونگی تصور کنید خیر کمیت

اکثری از موسسه ها تولیدات خویش را به هیچ وجه آزمایش نمی‌کنند و یا این که صرفا پس از تکثیر آن هارا آزمایش می نمایند چون می ترسند که‌این شغل هزینه بردار باشد و یا این که مجال متعددی را از آنها بگیرد البته واقعیت آن میباشد که آزمایش کردن نیاز ندارد که وقت گیر و یا این که هزینه بردار باشد. تفحص NNGroup نماد میدهد که:

آزمایش کردن فقط با 5 مخاطب 85% اشتباهات را آشکار می نماید.

به این ترتیب یک دسته از یوزرها را گردآوری نمائید و آزمایش کردن را همان گونه که یک به یک با مثال اول شغل می نمایند اعمال دهید.

10. عملکرد نکنید همگی ی خطاها را یکباره حل فرمایید

اعمال این شغل ناممکن میباشد به مکان آن اصلی ترین اختلال را آغاز حل فرمایید ( مهم‌ترین اختلال) و مجدد آزمایش کردن را جاری ساختن دهید. شایسته ترین وضعیت آزمایش کردن این میباشد که شما یک نقص‌ را به شایسته ترین شرایط حل کرده باشید. مال را مهیا فرمایید، برخورد ها را گردآوری فرمائید و روش ی استعمال از آن را ببینید و این عمل را بر همین اصل تکرار فرمائید.

سود

آزمایش کردن چیزی وجود ندارد که بتوانید آن را نادیده بگیرید و در نظر نگرفتن آن سبب ناکامی ایده ی شما می‌شود براین اساس زود آزمایش فرمایید ، اکثر اوقات آزمایش نمائید.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: